RSS

Wednesday, September 1, 2010

:: MaKaN tImE ::

27/08/2010 - 29/08/2010

27/08/2010
Balik kg time...hehehehe....best2. Kali kedua dlm bula pose ni aku balik kg. Bile lg kan nk bukak pose ngan fmly? Hahaha.....Ari Jumaat terpaksa berbuke di Hentian Tapah...dlm kete je pun...mkn pun ala kadar je. Kueh + susu ducthlady coklat (yg lain aku x layan sgt). Jd lah kan drpd x mkn lgsung cem org kt Palestine tu...syukur ya Allah....abes mkn cepat2 g solat n cepat2 gerak balik....nasib baik x ramai org...tp penuh gak la org. Smpai umah, mandi2, g amik kueh raya....pastu MAKAN!!!!Hahaha...mewah tol. D nasi beriani, nasi tomato, ayam masak merah, ayam kurma, dalca daging, jelatah.....ermmmmm.....sedap sehhhhh. Dh lame aku x sental nasi... puas tol...


28/08/2010
Awal siot bangun ari ni....nk siapkan kerepek tayamum nye pasal (byknye org tempah)...tok...tek...tok...tek...ehhhhh, dh kol 2??? bior betol dik??? betol la tu....jom arrr brenti..penat ni!!! Jom3....kemas cepat. Alkisahnya, penat gile aku ari ni, seb bek ade honey maddu (pmbantu yg setia...huhuhu). Kemas, mandi, solat, bersiap...jeng3...plan ngan honey maddu nk gi Giant cuci mate...hahaha. Giant je??? cukup lah tu.....kang abes plak duit aku. honey maddu ni suke 'paw' sket....hehehe(sori dik). Pas 'window shopping', balik umah terus lepak. "Eh,hangpa x mau pi jenguk awang kecik ka?" Abah aku dh sound. "Uiksss, mesti lah nk pi..." "Jom la cepat, siap2, kita bukak posa kt luaq." "Orait...."


Malas nk berebut2 kt kedai mkn, kitorg bbuka kt plaza tol je (Sg.Petani Utara)...Bes gak cem ni. Minum air, mkn buah kurma n roti, terus g solat....Huhhhhhh....legenye... Otw nk balik gurun (umah aku gak) kitorg singgah kt 1 kedai mkn ni...Ramai sehhhhhh....ayam grg die gile bapak besar!!!! Lauk lain semua dh abes. Nk mkn ape ni??? Bedal jer lah......


...dalca kaki ayam...

...ayam goreng berempah...


...kari ayam...
Perrgghhh....gile kenyang!!!! Korg pcaya x semua lauk ni tok 5 org mkn je?? Tlglah pcaya sbb mmg betol pun....nasi RM1 mcm tok 3 org mkn...Berbaloi2 lah...padan la lauk semua abes!!!! Neway, ayam grg die mmg ummmpphhh la....^_^


Pas mkn kitorg gerak gi tgk awang kecik....dh de name budak ni...MOHD FARISH DANIAL... alololorrrrr.....comelnya die...geram tol aku....tgu lah raye t....aku gomol2 dak kecik ni...hehe

0 comments: