RSS

Wednesday, August 18, 2010

Al-kisah Kerepek Tayamum

Semenjak 2 menjak (kononnye lah), ni lah keje aku, membuat KEREPEK TAYAMUM....hahaha...korg penah dengar ke?? asal name die cem tu ekkk???? Ntah, aku pun x tau. Dah semua org pun panggil cem tu, aku ikut je lah... Agaknya kan maybe sebab kerepek tu banyak debu kot...hikhikhik!!! Al-kisahnya kan, 1st time aku kenal benda alah ni bulan lepas. Bila dh makan sedap pulak. So, aku pun cuba lah wat sendiri kan....ehhhh....sedap pulak (prasan lebih sket...hehehe). Senang je pun cume lecehnya nk potong2 kulit popiah tu je....berjanggut gak arrr nk tunggu abes sepeket popiah tu... Meh sini aku share ngan korang.... Bahan2 die pun simple je. Apa yg korang perlukan :

  • kulit popiah
  • nestum
  • horlick
  • gula
Tunggu ape lagi, buat jer lah.........

ni lah rupa kulit popiah yg dipotong2.cantik kan?
Tak kisahlah macam mane bentuk n rupa sekali pun korang nk buat...lu pikir lah sendiri yer... Janji potong / gunting kan jer...

kulit popiah yg telah dipotong n digoreng
Hahhhhh.....ni kulit popiah yg telah digoreng keemasan....cheeeewahhhhh....kononnye lah.....

mesti digaul rata k..
Pastu boleh lah korang letakkan bahan2 yg lain tu....nestum, gula n horlicks.....gaul2 sama rata tau kalau x rata x sedap nanti. Suka hati korang lah nk letak banyak mana pun, aku x kisah langsung k.....^_^

siap dibotolkan...haha

Taraaaaa.......dah siap.....apa lagi, terus makan je lah....hahaha.....x kan nk simpan je kot!!!

0 comments: