RSS

Tuesday, January 11, 2011

...S.E.D.I.H...


errrmmmm....sedih!!! kenape yer manusia di dunia ni x pernah puas hati antara satu sama lain??? kenape perlu ade perasaan hasad dengki, buruk sangka dan dendam-mendendami antara satu sama lain??? kenape? kenape? kenape?

kenape orang yang tak bersalah selalu menjadi mangsa? ye, memang betul satu masa dulu die seorang yang agak 'nakal'...mase tu semua orang pun bercakap, bile la budak ni nak berubah. tapi kenape setelah die menyiapkan diri untuk berubah dan membuat satu perubahan yang besar dalam hidupnya, semua orang tak boleh terima? kenape perlu cakap die hanya berpura-pura untuk berubah? kenape perlu letakkan andaian bahawa die hanya berpura-pura berubah untuk menutup segala kecurangan dan kejahatan yang dilakukan? kenape sampai begitu sekali manusia berprasangka? apa masalahnya? apa yang semua orang nak sebenarnya?

sedih dengan sikap segelintir manusia...sanggup memusnahkan dan memalukan orang lain demi kepuasan diri sendiri...apa yang die dapat sebenarnya??? puas hati? seronok? lega? ye, buat baik dibalas baik tapi mestikah buat jahat dibalas jahat jugak? lupakah manusia itu pada hukuman dan balasan Allah S.W.T??? sedangkan Nabi Muhammad S.A.W mengampunkan umatnya, inikan pula manusia...

kenape begitu prejudis sekali sikap dan perangai insan bergelar MANUSIA??? begitu mudah menjatuhkan hukuman pada orang lain tanpa mengetahui salah dan benarnya? tiada langsungkah sifat pemaaf dan pengasihani dalam diri? 

SEDIH...

2 comments:

naga hitam said...

setiap yang berlaku ade hikmahnyer..samada kite mampu trime atau sebaliknyer...

QASEH said...

sob sob sob...