RSS

Tuesday, January 11, 2011

Pasrahkah AKU???



Ya Allah....dugaan apakah yg kau berikan padaku ini??? Lepas satu, satu dugaan yang datang...kalau inilah dugaan yang seharusnya aku terima, aku terima dengan hati yang ikhlas dan redha ya Allah....


Tahun 2010...aku betul-betul didatangi dugaan yang bertali arus...sakit hati, sakit jiwa, sakit kepala...serabut aku dibuatnya...hampir gila aku...tapi aku diam...aku tanggung semuanya sendiri...aku pendamkan dalam hati...aku tak berkongsi dengan sesiapa pun..pahit manis semuanya ku telan sendiri. Tapi aku redha dengan apa yang berlaku andai itu yang tersurat buatku...aku tak nak jadi manusia yang tidak tahu bersyukur dan sombong...aku harus terima qada' dan qadar Allah S.W.T. Andai itu yang ditetapkan untukku.. AKU TERIMA SEIKHLAS HATI!!! 


Aku harus sedar, Allah terlalu sayangkan umatnya. Sebab itu lah di antara beribu, aku yang dipilih untuk menghadapi semua ini...DIA sengaja ingin menguji sejauh mana ketabahan dan kesabaran yang aku miliki. DIA juga ingin menguji sejauh mana keikhlasa hatiku untuk-NYA..


Aku dah penat tapi aku harus selesaikan segalanya...kalau bukan aku, siapa lagi??? Aku cuma manusia biasa tapi aku bersyukur...sangat-sangat bersyukur sebab dikurniakan perasaan SABAR yang sangat tebal dalam hatiku...aku sendiri tak tahu macam mana aku begitu kuat untuk menghadapi dugaan-dugaan yang datang dalam hidupku, sedangkan aku tahu, kalau orang lain, mungkin mereka akan berputus asa...malah tak mustahil, mungkin juga ada yang akan BUNUH DIRI!!!


Aku hanya manusia biasa Ya Allah, tak cukup sempurna dari segala sudut tapi sekurang-kurangnya aku cuba untuk menyempurnakan diriku ini...Ya Allah, hebat sungguh dugaan yang kau berikan....


Kali ini, di awal tahun 2011, aku di duga lagi.....diluah mati mak, ditelan mati bapak....apa yang harus aku buat Ya Allah? aku cube pekakkan telinga, butakan mata dan bisukan mulutku. Aku telan hempedu walaupun terlalu pahit untukku. Demi sebuah kebahagiaan dan kegembiraan....tak layak kah aku di matamu??? apa kurangnya aku dan apa lebihnya mereka? 


AKU PASRAH......andai ini takdirku....








2 comments:

naga hitam said...

dan sesunguhnya Allah itu maha mengetahui....

QASEH said...

ermmmmm........redha dengan apa yang berlaku...